Ledig stilling i Kárášjohka
Karasjok er et kulturelt, sosialt og politisk hovedsete for samer med en rekke samiske institusjoner, bl.a. Sametinget og NRK Sápmi. Bygda har et aktivt kulturliv med mange tilbud innenfor idrett, kunst og kultur. Innenfor idrett kan nevnes kunstgressbane, 25-meters svømmebasseng, idrettshall, slalåmbakke og et godt skiløypenett. For dem som er interessert i friluftsliv kan kommunen friste med verdens beste lakseelv, gode fiskevann, snøscooterløyper og muligheter for rype- og elgjakt. Karasjok ligger sentralt i Finnmark, og nærmeste flyplass er i Lakselv kun 72 km unna.

Samisk videregående skole
Samisk videregående skole i Karasjok er en statlig skole med ca. 130 elever fordelt på 5 utdanningsprogram; studiespesialisering, helse- og oppvekstfag, bygg- og anleggsteknikk, teknologi- og industrifag samt medier og kommunikasjon. Skolen har tidsriktige bygg med gode lokaler og moderne utstyr. Skolens mål er å gi opplæring i og på samisk på det nivået eleven er på. Skolen jobber aktivt med å tilpasse samisk tradisjonskunnskap til en opplæring som forbereder elevene til et liv både i og utenfor det samiske samfunnet. Både samisktalende og norsktalende ungdommer kan søke og bli tatt inn. Skolen har et godt arbeidsmiljø og vektlegger utvikling av læringsmiljøet og lærernes faglig-pedagogiske kompetanse.

Økonomiske fortrinn ved å arbeide i Finnmark:
Nedskriving av studielån med inntil kr 25 000 pr. år Billigere strøm (ingen el-avgift på forbruk)
Lavere skatt

Gjelder for tilsetting i stillingen:
Kunnskaper i samisk er en vesentlig tilleggskvalifikasjon.
Tilsetting skjer på de vilkår som følger av gjeldende lover, forskrifter og tariff- og særavtaler gjeldende i staten.
Fra lønnen trekkes pensjonsinnskudd til Statens Pensjonskasse.
Tilsetting blir gjort med en prøvetid på 6 måneder.
Ved tilsetting må gyldig politiattest fremlegges.

Søknadsfrist: 23.06.23
Nærmere opplysninger fås ved henvendelse til rektor tlf. 41645735.
Søknad, vitnemål og attester skal sendes elektronisk via www.jobbnorge.no