Samarbeidspartnere
USHT-samisk innledet i 2021 et digitaliseringsprosjekt i samarbeid med elevene på media- og kommunikasjonslinja ved Sámi joatkkaskuvla Kárášjogas Samisk videregående skole i Karasjok og enhetslederne innen helse og omsorg i Kárášjoga gielda Karasjok kommune.

Etiske refleksjonskort filmatisert
Prosjektet tok utgangspunkt i de etiske refleksjonskortene som er utarbeidet ved USHT-samisk i 2011-2012, og formålet med prosjektet var å filmatisere utvalgte caser fra de etiske refleksjonskortene. Nå er 6 caser filmatisert og lansert! NRK Sápmi har lagd en sak til Ođđasat fra filmlanseringen fredag 14.april.

Lære fag gjennom praktiske oppgaver
Les mer om hvordan elevene har jobbet med fagene gjennom ungdomsbedrift som arbeidsmåte. Om du syns at det hadde vært artig å lære mediefag gjennom praktiske oppgaver samtidig som ungdomsbedriften tjener penger, så skal du vite at du er hjertelig velkommen til å søke deg på medier og kommunikasjon ved vår skole.