randi_skoglund

Pedagogisk - psykologiske tjenester (PPT)

Randi Skoglund Nystad er PP-rådgiver på skolen. Samisk videregående skole og reindriftsskole har eget pedagogisk-psykologisk tjenestekontor (PPT). PP-rådgiver kan hjelpe enkeltelever som har faglige utfordringer som lese- og skrivevansker og matematikkvansker. Randi kan også hjelpe enkeltelevers foreldre med spørsmål om det faglige og oppfølgning. Randi kan kontaktes på telefonnummer
78 46 96 57 dahje 97 01 95 03.

laila_hegge

Rådgiver

Laila Sara Hegge er rådgiver på skolen som kan hjelpe elever med både sosiale og personlige saker. Rådgiver kan gi deg oppfølging for at du skal kunne finne deg til rette på skolen. Rådgiver har et spesielt ansvar for å hjelpe eleven med å få den hjelpen eleven trenger for å utvikle seg og utnytte egne ressurser, uten påvirkning av tradisjonelle kjønnsroller. Hun kan hjelpe til med å oppklare hva elevens problem er og omfanget av problemet. Deretter kan rådgiver hjelpe til med å kartlegge hvordan skolen kan hjelpe eleven, og finne ut av det er behov for støtte fra hjelpeinstanser utenom skolen. Rådgiver tilbyr også informasjon og veiledning for at du skal lære å vurdere hvilke studier og yrker som kan passe for akkurat deg. Rådgiver har taushetsplikt. Du kan kontakte Laila på mobilnummer 906 17 515.

lisbeth

Miljøarbeider

Lisbeth Johnskareng er miljøarbeider på skolen. Miljøarbeider jobber i elevmiljøet på skolen og er en person som elevene kan snakke med. Miljøarbeider skal ta seg spesielt av elever som har flyttet til Karasjok for å gå på skole. Lisbeth kan kontaktes på mobilnummer 47 78 67 98.

NAV veiviser test2

NAV ungdomskontakt

Anne Hirrich  NAV ungdomskontakt kan bistå deg med utenomfaglige utfordringer som gjør det vanskelig å konsentrere seg om skolen. Det kan for eksempel være boligsituasjonen din, hjemmeforhold, økonomi og andre forhold knyttet til din livssituasjon. NAV ungdomskontakt har taushetsplikt. NAV ungdomskontakt kan også gi deg råd, veiledning og oppfølging i forbindelse med arbeidspraksis, jobbmuligheter og overgangen fra skole til arbeid.

Kom innom og snakk med NAV veiviser/ofelaš Anne Hirrich. Du behøver ingen avtale, men om du ønsker kan du kontakte Anne på mobilnummer 948 97 152, eller på epost anne.hirrich@nav.no

Du finner Anne i kantina, eller spaserende rundt på skolen på onsdager fra kl. 9.45 - 12.15.
Vi kan også møtes for samtale på helsesykepleiers kontor.